A mi Füveskönyvünk

Időtartam:

2 óra

Létszám:

1-15

Életkor:

6-12

Foglalkozás témája:

Az eddig megismert gyógynövények felismerésének mélyítése játékos formában.

Fejlesztett területek:

  • Kooperáció
  • Finommotorika
  • Memória
  • Szenzoros integrácó (észlelés-érzékelés)
  • Kreativitás

Szükséges kellékek:

  • Előre kinyomtatott kártyák (gyógynövény neve, képe, szuperereje)
  • Ragasztó
  • Olló
  • Filcek
  • Ceruzák
  • Mintás/ színes karton
  • Díszítésre használható matricák
  • Ragasztószalagok
  • Gyógynövényeket bemutató könyv illetve pl. Márai: Füveskönyve

Leírás

Figyelem: Ez a foglalkozás a Gyógynövények szuperereje című foglalkozásra épül! Az ismeretek elmélyítése a fő célja, játékos formában. Amennyiben az előző foglalkozáson nem volt idő/kedv a kiegészítő feladat tevékenységei ide beemelhetőek tetszés szerint a foglalkozás elején vagy végén. A 6-9 éves korcsoportnál személyenként javasolt a segítő biztosítása, amennyiben ez lehetséges.

A múlt foglalkozáson sokféle gyógyteát kóstolhattatok, megismertük a gyógynövények szupererejét is. Most játszunk egy kicsit!

Memória-fejlesztő játékok –  ezekkel (link) a kártyákkal dolgozhatunk, de természetesen tetszés szerint más növényekről is tanulhatnak a gyerekek.

  • 3 kártya van: az egyiken a gyógynövény képe szerepel, a másikon a neve, a harmadikon a szuperereje

Ismerjük meg a kártyákat! Melyik gyógynövény van rajta? Mi a neve? Mutatom a képet, mutasd a nevét!

Most próbáld meg egyedül! Keverd össze a kártyákat, majd keresd meg a képhez tartozó nevet! Ki a leggyorsabb?

Ki ez a szuperhős? Mutasd a nevét és a képét!

Játék: a 10 szupererő kártyából kell kiválasztani azt, amelyik az adott növényhez tartozik

Most pedig csoportosítsuk a három kártyát! Kép- név- szupererő

 

A mai nap elkészítjük a saját Füveskönyvünket.

Mi lehet az a Füveskönyv? Hoztam nektek két Füveskönyvet is, az egyik olyan könyv, amely a gyógynövényeket mutatja be, benne van a képük, nevük, gyógyhatásaik. A másik pedig egy olyan könyv, amelyben a lelkünknek szóló gyógyító gondolatok, mondatok szerepelnek.

Ép testben ép lélek! – közmondás jelentésének megbeszélése.

Készítsük el a Füveskönyvünket!

Először a könyvünk borítóját készítsük el, írd rá a címét a könyvednek és a készítője nevét is!

Aztán a belső lapokat fűzzük össze!

Ha kész vagytok, egy oldalra ragasszátok fel egy gyógynövény képét, a gyógynövény nevét és a szupererejét!

Színezd és kedvedre díszítsd a könyvedet!

Mit írsz az üresen maradt oldalakra? Vagy rajzolsz inkább valamit? Kinek mutatod majd meg?

Zárás: a foglalkozás végén a gyerekek megmutathatják egymásnak az elkészített könyveket, beszélhetnek arról, hogy mit írnak még bele a könyvükbe.

+1 tipp:

A memóriajáték előtt beszéljük át a megismert növények nevét, szupererejét, mutassuk meg a gyógynövények képeit.

+1 tipp:

A gyerekeknek biztosítsunk kellő helyet/teret az alkotáshoz, mert könnyen összekeveredhetnek a kártyáik a társaikéval, ha túl közel ülnek egymáshoz

+1 praktika:

Előfordul, hogy némelyik gyereknek gondot okoz a kártyák hármas csoportosítása. Fontos, hogy segítsük, kísérjük ezeket a folyamatokat. Ha van idősebb gyerek, aki ügyesebb ebben, őt is bevonhatjuk a segítésbe, illetve ha van szülő őt is. Idősebb gyerekeknek az is segítség lehet, ha előzetesen felírjuk egy lapra a párokat, így ha esetleg valamit nem tudnak, visszaellenőrizhetik magukat, ezzel is fejlesztjük az önálló munkát, a tanulás tanulását.

+1 praktika:

Amennyiben a gyerekeknek nagyobb gondot okoz a párosítás már a memóriajátékok során, célszerű előre felírni egy lapra a párokat, így közvetve segítséget kapnak, de mivel önállóan használják ezt a mankót, sikerélményt nyújt!

+1 praktika:

Ha nem tudjuk megoldani a korosztály szerinti csoportbontást, úgy először az idősebb gyerekekkel próbáljuk elkészíteni a csoportosításokat, akik ezután segíthetnek a kisebb társaiknak, amennyiben nincs külön segítségünk erre. Addig a kisebb gyerekekkel a segítőpárunk foglalkozhat, pl. a játéktárból választott nagymozgásos feladatok valamelyikével.